Novinky Modely Akční nabídky Leasing Tiskové zprávy
 
 

  • Model Freelander 2 je doslova nabitý nejmodernějšími systémy a technologiemi primární bezpečnosti. Široká nabídka prvků primární bezpečnosti – nemluvě o citlivém ovládání, brzdách se systémem ABS, elektronické kontroly trakce a inteligentním systému pohonu všech kol – výrazným způsobem řidiči pomáhá vyhnout se možným rizikům. Díky vysoce posazenému sedadlu řidiče budete mít nejen dokonalý přehled o provozu kolem Vás,ale také lepší výhled na cesty za prudkého deště.
 
Bezpečnější jízda

K prvkům ochrany v případě nárazu patří rozsáhlý systém airbagů, který je standardní součástí výbavy všech vozidel. Tento systém hraje v ochraně Vás i Vašich spolucestujících životně důležitou roli. Sekundární bezpečnost staví na velice pevné samonosné karoserii a jejích vnitřní bezpečnostní kleci. Samotná vnitřní bezpečnostní klec je chráněna pečlivě navrženými a konstruovanými předními a zadními deformačními zónami, které v případě srážky absorbují její energii. Úroveň ochrany před bočním nárazem zvyšují ocelové dveřní sloupky s extrémně vysokou pevností, silné a hluboké dveřní prahy (větší u vozů 4x4 než u bežného sedanu) a vyvýšená pozice sedadel. K dalším klíčovým bezpečnostním prvkům patří silné příčné vzpěry předního panelu, které napomáhají snížit riziko roztažení předních sloupků při nárazu, a nový systém aktivní ochrany proti převrácení Roll Stability Control (RSC).
 
 
 
Airbagy

Sedm airbagů, které jsou standardní součástí výbavy všech vozů, hraje klíčovou roli v ochraně cestujících. Airbagy u řidiče a spolujezdce poskytují ochranu hlavy a hrudníku. Boční airbagy u řidiče a spolujezdce chrání před bočním nárazem. Boční airbagy v celé délce kabiny poskytují všem cestujícím ochranu hlavy a ochranu před vypadnutím vozu v případě jeho převrácení. Kolenní airbag řidiče pak poskytuje dodatečnou ochranu spodní části těla.
 
 
 
Přední a zadní nájezdové úhly

Freelander 2 je nefalšovaným vozem značky Land Rover, což ve svém důsledku znamená, že je stvořený pro jízdu zvlněným terénem – a to doslova. Freelander 2 se může pochlubit jedinečným předním (31°) i zadním (34°) nájezdovým úhlem, minimální světlou výškou podvozku 210 mm a brodivou hloubkou až 500 mm. Na svých cestách se tak bez obav můžete vydat do strmých kopců, rozbahněných polí i mělkých potoků.
 
 
 
Elektronická kontrola trakce - ETC

V případě prudkého prokluzu kola progresivně snižuje točivý moment. Pokud se zrychlení kola do 50 milisekund nezastaví, je na příslušné kolo za účelem kontroly rychlosti jeho otáčení aplikována brzdná síla.
 
 
 
Elektronické rozložení brzdné síly - EBD

Systém kontrolující rozložení brzdné síly mezi přední a zadní kola, čímž napomáhá předvídatelnému brzdění při různých zátěžích.
 
 
 
Nouzový posilovač brzd - EBA

Tento systém detekuje nouzové brzdění. Následně vydá pokyn elektronickému ovladači brzdy ke zvýšení hydraulického tlaku, čímž napomůže zkrácení vzdálenosti nutné k zastavení.
 
   
Kontrola brzdění při průjezdu zatáčkou - CBC

Při projíždění zatáčkou vyvíjí vyšší brzdnou sílu na přední vnější kolo, čímž minimalizuje riziko bočního smyku zadní části vozu při prudkém brzdění.
 
   
Kontrola dynamické stability - DSC

Pokud vůz nereaguje správně na natočení volantu, začne tento systém do 10 milisekund od zjištění problému upravovat směr jízdy vozu a zatáčení. Obzvláště užitečný je pro zachování kontroly nad vozem na kluzkém povrchu.
 
   
Vyvýšená pozice řidiče

Při konstrukci vozu Freelander 2 bylo využito klasické vyvýšené pozice řidiče automobilů značky Land Rover. Ta řidiči dodává sebejistotu a pocit kontroly. Vyvýšená pozice řidiče rovněž umožňuje dříve zaregistrovat potenciální nebezpečí.
 

 

Technologie
Exteriér
Interiér
Technologie řízení
Bezpečnost
Motory a jízdní vlastnosti
Technické údaje
Ceníky a výbava
Galerie
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

(c) Auto Dorda 2003. Všechna práva vyhrazena