-
Model Freelander 2 je doslova nabitý nejmodernějšími systémy a technologiemi primární bezpečnosti. Široká nabídka prvků primární bezpečnosti – nemluvě o citlivém ovládání, brzdách se systémem ABS, elektronické kontroly trakce a inteligentním systému pohonu všech kol – výrazným způsobem řidiči pomáhá vyhnout se možným rizikům. Díky vysoce posazenému sedadlu řidiče budete mít nejen dokonalý přehled o provozu kolem Vás,ale také lepší výhled na cesty za prudkého deště.
|
|
|
Bezpečnější jízda
K prvkům ochrany v případě nárazu patří rozsáhlý systém airbagů, který je standardní součástí výbavy všech vozidel. Tento systém hraje v ochraně Vás i Vašich spolucestujících životně důležitou roli. Sekundární bezpečnost staví na velice pevné samonosné karoserii a jejích vnitřní bezpečnostní kleci. Samotná vnitřní bezpečnostní klec je chráněna pečlivě navrženými a konstruovanými předními a zadními deformačními zónami, které v případě srážky absorbují její energii. Úroveň ochrany před bočním nárazem zvyšují ocelové dveřní sloupky s extrémně vysokou pevností, silné a hluboké dveřní prahy (větší u vozů 4x4 než u bežného sedanu) a vyvýšená pozice sedadel. K dalším klíčovým bezpečnostním prvkům patří silné příčné vzpěry předního panelu, které napomáhají snížit riziko roztažení předních sloupků při nárazu, a nový systém aktivní ochrany proti převrácení Roll Stability Control (RSC).
|
|
|
|
|
|
Airbagy
Sedm airbagů, které jsou standardní součástí výbavy všech vozů, hraje klíčovou roli v ochraně cestujících. Airbagy u řidiče a spolujezdce poskytují ochranu hlavy a hrudníku. Boční airbagy u řidiče a spolujezdce chrání před bočním nárazem. Boční airbagy v celé délce kabiny poskytují všem cestujícím ochranu hlavy a ochranu před vypadnutím vozu v případě jeho převrácení. Kolenní airbag řidiče pak poskytuje dodatečnou ochranu spodní části těla.
|
|
|
|
|
|
Přední a zadní nájezdové úhly
Freelander 2 je nefalšovaným vozem značky Land Rover, což ve svém důsledku znamená, že je stvořený pro jízdu zvlněným terénem – a to doslova. Freelander 2 se může pochlubit jedinečným předním (31°) i zadním (34°) nájezdovým úhlem, minimální světlou výškou podvozku 210 mm a brodivou hloubkou až 500 mm. Na svých cestách se tak bez obav můžete vydat do strmých kopců, rozbahněných polí i mělkých potoků.
|
|
|
|
|
Elektronická kontrola trakce - ETC
V případě prudkého prokluzu kola progresivně snižuje točivý moment. Pokud se zrychlení kola do 50 milisekund nezastaví, je na příslušné kolo za účelem kontroly rychlosti jeho otáčení aplikována brzdná síla.
|
|
|
|
|
Elektronické rozložení brzdné síly - EBD
Systém kontrolující rozložení brzdné síly mezi přední a zadní kola, čímž napomáhá předvídatelnému brzdění při různých zátěžích.
|
|
|
|
|
Nouzový posilovač brzd - EBA
Tento systém detekuje nouzové brzdění. Následně vydá pokyn elektronickému ovladači brzdy ke zvýšení hydraulického tlaku, čímž napomůže zkrácení vzdálenosti nutné k zastavení.
|
|
|
|
Kontrola brzdění při průjezdu zatáčkou - CBC
Při projíždění zatáčkou vyvíjí vyšší brzdnou sílu na přední vnější kolo, čímž minimalizuje riziko bočního smyku zadní části vozu při prudkém brzdění.
|
|
|
|
Kontrola dynamické stability - DSC
Pokud vůz nereaguje správně na natočení volantu, začne tento systém do 10 milisekund od zjištění problému upravovat směr jízdy vozu a zatáčení. Obzvláště užitečný je pro zachování kontroly nad vozem na kluzkém povrchu.
|
|
|
|
|
Vyvýšená pozice řidiče
Při konstrukci vozu Freelander 2 bylo využito klasické vyvýšené pozice řidiče automobilů značky Land Rover. Ta řidiči dodává sebejistotu a pocit kontroly. Vyvýšená pozice řidiče rovněž umožňuje dříve zaregistrovat potenciální nebezpečí.
|
|