Get Adobe Flash player
Třídit články:
EET
Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.
Adresa:

Auto Dorda s.r.o.
ul. Žitavská 3112
470 01 Česká Lípa

servis vozů:
servis@dorda.cz
sklad náhradních dílů:
sklad@dorda.cz
prodej vozů:
prodej@dorda.cz

Malý přeplňovaný tříválec už uvedl Ford a nedávno i Renault. Nezahálí ale ani Hyundai.

 

 Ford je na hranici jednoho litru a francouzský výrobce se dostal objemově ještě níže. U dvouválce tak zůstává pouze Fiat. Korejský tříválec z řady Kappa byl odhalen na koncernové konferenci „International Powertrain“ ve dnech 23. – 24. října 2012. Konala se v Hwaseongu nedaleko výzkumného a vývojového centra firmy Hyundai.

 

Nový litrový tříválec nabídne výkon 78 kW (106 k) a největší točivý moment 137 Nm. Zkratka TCI znamená Turbocharger Intercooler, tedy turbodmychadlo a mezichladič stlačeného vzduchu. Blok motoru je hliníkový stejně jako hlava válců a vačkový hřídel. Víka ventilů byla pro změnu vyrobena z plastu, taktéž sací potrubí je z tohoto materiálu.

 

Automobilka potvrdila, že nejmenší přeplňovaný motor bude střídmější než aktuální atmosférický tříválec litrového objemu v nejmenším modelu i10, byť přesná čísla dosud neznáme. Pohonná jednotka se chystá do řady koncernových modelů značek Hyundai a Kia. Jistě můžeme počítat s i20, i30, Riem, Cee’du a dvojčaty ix20/Venga.

 

Větší Kappu 1,2 T-GDI (Turbo Gasoline Direct Injection) Hyundai odtajnil již v březnu. Aplikace T-GDI, která je součástí evoluce v souvislosti se zvýšením výkonu a snížením spotřeby, se dočká i agregát Gamma 1,6 l a větší dvoulitr Theta. Jistá zlepšení jsou připravena rovněž pro nepřeplňovaný zážehový motor řady Nu 2,0 l s proměnným časováním ventilů CVVL a dále pro malý turbodiesel řady U2 1,1 l s variabilní geometrií lopatek turba. Úpravami prošel i větší přeplňovaný vznětový dvoulitr, který nyní splňuje emisní normu Euro 6. V budoucnu se chystá rovněž jeho šestiválcová verze. V Koreji se pracuje také na novém osmistupňovém automatu a ústrojí CVT s plynule měnitelným převodem.

 

Pohonné jednotky T-GDI chce koncern Hyundai-Kia brzy rozšířit do celého světa včetně USA a Číny. Jejich konstrukce je snadno modifikovatelná pro lokální trhy, například Brazílii, kde se jako palivo využívá ethanol z cukrové třtiny.

 

zdroj:

Aleš Sleeper Dragoun
převzato z news.auto.cz