Get Adobe Flash player
Třídit články:
EET
Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.
Adresa:

Auto Dorda s.r.o.
ul. Žitavská 3112
470 01 Česká Lípa

servis vozů:
servis@dorda.cz
sklad náhradních dílů:
sklad@dorda.cz
prodej vozů:
prodej@dorda.cz

Britský Range Rover konečně vyrukoval s oficiálními fotografiemi čtvrté generace Range Roveru a prvními kusými údaji.

 

Auto je sice delší, oproti předchůdci však razantně zhublo. V závislosti na specifikaci je nyní o zhruba 320 až 420 kg lehčí. Při prvním pohledu na něj možná kdekoho napadne, že tvarově se zas až tolik nezměnilo. Což byl určitě účel. Nejedná se však o pouhou modernizaci, ale o vskutku zcela novou řadu. Na první pohled ji poznáte podle hlavních i koncových světel ve tvaru obráceného písmene L. Rovněž přední část je více sešikmená a zajímavě působí větrací otvory v náraznících. Víko zavazadlového prostoru se ovládá elektricky a je rozdělené na dvě části.

Váha vozu byla snížena díky samonosné celohliníkové konstrukci doplněné o nosné struktury vpředu i vzadu, taktéž z tohoto lehkého materiálu. Vzduchové odpružení bylo vylepšeno, umožňuje nyní rychlejší projíždění zatáček. Což může v praxi znamenat to, že se nový Range Rover méně naklání. Přesto prý nový neztratil nic ze svých terénních schopností. Nebuďme skeptičtí a řekněme fakta: nejnovější generace systému Terrain Response 2 Auto monitoruje okolí vozu a nastavuje dle jeho podmínek jízdní režim (silnice, terén, písek, skály, sníh). Doufejme, že jej půjde změnit i manuálně.

V zadní části interiéru přibylo 12 cm místa na nohy. Cestující zde mohou mít za příplatek k dispozici i dvojici samostatných sedadel a nikoli jen standardní celistvou lavici. Palubní deska včetně středové konzoly prošla úpravami a působí mnohem moderněji. Třešničku na dortu ve výbavě tvoří audio značky Meridian, jak jinak, britské.

Co uvidíme pod kapotou? Oficiální informace zatím chybí. Američané mohou určitě počítat se zážehovým osmiválcem o objemu 5,0 l v atmosférické i kompresorové verzi. Turbodiesel bude určen hlavně pro Evropu, ten stávající má rovněž konfiguraci V8 a objem 4,4 l. Všechny agregáty jsou zcela jistě spojeny s osmistupňovou samočinnou převodovkou ZF.

Dosud nebylo oznámeno ani místo světové či evropské premiéry. Vzhledem k blížícímu se autosalonu v Paříži je však více než jisté. Novinku z Ostrovů si bude možné koupit ještě před koncem letošního roku, minimálně alespoň v USA. Prodej se postupně rozběhne v celkem 160 státech světa, kde značka Land Rover momentálně působí. Výroba samozřejmě poběží v továrně v britském Solihullu.

Luxusní terénní Range Rover se objevil poprvé v roce 1970. Ač se všeobecně tvrdí, že byl prvním vozidlem svého druhu na světě, není to tak docela pravda, o sedm let jej předběhl americký Jeep Grand Wagoneer. První generace „Range“ se vyráběla dlouhých 26 let, poslední dva roky souběžně s druhou (1994-2001). Třetí tu je s námi tedy už přes dekádu, což je v dnešní době spíše výjimkou.