Get Adobe Flash player
Třídit články:
EET
Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.
Adresa:

Auto Dorda s.r.o.
ul. Žitavská 3112
470 01 Česká Lípa

servis vozů:
servis@dorda.cz
sklad náhradních dílů:
sklad@dorda.cz
prodej vozů:
prodej@dorda.cz

Nebylo to jen polohou vedle Porsche, že stánek Hyundai patřil mezi nejobleženější – Veloster toho jako druhá hlavní novinka má překvapivě co říci.

Zvláštní směs konvenčního hatchbacku a sportovního kupé, již na první pohled inspirovaná Hondou CR-Z, při letmém pohledu vypadala jako obdoba Kie Pro Ceed. Technicky možná i je, příbuznost s úspěšnými kompaktními hatchbacky Cee’d a i30 zjevně existuje. Ale Veloster je mnohem nekompromisnější – na žádné jen lehce vystylizované vození celé rodiny se tu opravdu nehraje, tomuhle autu leží na srdci radost a zábava. Škoda jen, že si odpustilo některé roztomilé nápady z konceptu, ale takový je dnešní svět.

Tomu nasvědčuje už základní čtyřdveřová koncepce s dvojicí dveří u chodníku a jedním vstupem do silnice. A především tvar karoserie, pasující krátké kupé do role 2+2místného vozu. Temena vzadu se totiž, podobně jako u Opelu Ampera, krčí již přímo pod oknem, kde mají nedostatečných 89 cm místa. Na dlouhou cestu to tedy není, i když mají sedačky jinak dostatečné rozměry 45 x 63 cm – kromě hlavy totiž strádají i kolena.

Vpředu je zato hej – místa je tam naopak bohatý dostatek a přímo skvělý dojem dělají extrapohodlné sedačky s dlouhým sedákem (49 cm) a solidním opěradlem (62 cm). Chybí jim jen pořádné boční vedení, jinak vůbec nic, a dají se, podobně jako v i30, nastavit opravdu tak, aby si i dlouhán s krátkýma rukama pohodlně natáhl nohy a pokrčené ruce pohodlně umístil na malý, 368milimetrový volant a schoval za něj kolena. Velmi pohodlné.

Oči se rozhodně nenudí – i když se interiér odklonil od hodně odvázaného konceptu na světelné roky a bohužel dost ubral i na světlosti a pocitové exluzivitě, firemní architekti přesto rozvíjejí své plovoucí linie a na palubní desce není patrně jediný pravý úhel. Ovladače docela zdařile kombinují ergonomii s estetikou, jen centrální kulatý ovladač chce zvyk, ostatně podobně jako v i30. Pocity uvnitř vylepšuje obří střešní okno, pod nímž se pohodlně pohybuje temeno řidičovy (94 cm) i spolujezdocovy hlavy. Výsledkem je, vzhledem k relativně konvečnímu konečnému provedení řady prvků, překvapivě sportovní a příjemná atmosféra. Škoda jen, že tentokrát nezbyly prostředky na měkké plasty, jaké jsme obdivovali v i30.

Pro podobný obratný stroj pro sportovce – začátečníky je na trhu místo vždycky. I když elegance a přitažlivost trochu ztratily tváří v tvář sériové výrobě, krásy zůstalo stále dost a technologická základna výrobce slibuje inspirativní zážitky za volantem. Moc se na první svezení těšíme.

zdroj:

Ladislav Čermák
převzato z news.auto.cz