Get Adobe Flash player
Třídit články:
EET
Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.
Adresa:

Auto Dorda s.r.o.
ul. Žitavská 3112
470 01 Česká Lípa

servis vozů:
servis@dorda.cz
sklad náhradních dílů:
sklad@dorda.cz
prodej vozů:
prodej@dorda.cz

Hyundai chce ročně prodávat 60 tisíc kusů nového i40 a proniknout tak mezi 5 nejprodávanějších modelů evropské střední třídy.


Fakta

Za nejdůležitější novinku nejbližších let považuje Hyundai model střední třídy i40, který se chystá za 10 dní předvést na ženevském autosalonu. Premiéru si odbude nejprve jako kombi.

Představení nejprve ve formě kombi je sice nezvyklým krokem, ale zcela logickým. Ve střední třídě tato varianta nezřídka tvoří více než polovinu odbytu a Hyundai čeká, že u i40 tomu nebude jinak. Přítomnost karoserie kombi v nabídce také dává tušit, že ambice Hyundaie jsou vyšší než dříve s modelem Sonata. Ten byl vždy dostupný jen jako sedan.

Automobilka plánuje v roce 2012 v Evropě prodat 60 tisíc kusů i40 a chce bojovat s Toyotou Avensis o umístění mezi pěti nejprodávanějšími modely.

Vnější rozměry karoserie jsou 4770 x 1815 x 1470 mm, rozvor náprav 2770 mm. Objem zavazadlového prostoru u kombi činí 553 litrů, po sklopení sedadel 1719 litrů.

i40 dále rozvíjí designový jazyk Fluidic sculpture. Zvláštní důraz designéři kladli na zakomponování světelných diod pro denní svícení a provedení koncových diodových světel.

Jak velí konvence střední třídy, základem bude motor o objemu 1,6 litru – Hyundai však nasadí trumf v podobě agregátu GDI. S výkonem 99 kW se vyrovná objemnějším motorům, 164 Nm patří v dané objemové kategorii k nadprůměru. Více výkonu nabídne 2,0 litrový čtyřválec, který dává 130 kW a 208 Nm.

Dvě třetiny prodejů ale mají tvořit turbodiesely. Ty bude zpočátku zastupovat 1,7 CRDi konstrukční řady U-II ve dvou provedeních. Slabší poskytne 85 kW a 260 Nm, silnější 100 kW a 325 Nm.

Hyundai i40 – neoficiální technická data
Motor 1,6 GDI 2,0 1,7 CRDi 1,7 CRDi
Převodovka 6M 6M (6A) 6M 6M (6A)
Zdvihový objem [cm3] 1591 1999 1685 1685
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min-1] 99/6300 130/- 85/4000 100/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1] 164/4850 208/4700 260/1250-2750 325/2000-2500
Max. rychlost [km/h] 195 210 190 198
Zrychlení 0-100 km/h [s]
Komb. spotřeba [l/100 km] 4,3
Poh. hmotnost [kg] 1385 1410 1485

Standardem bude vždy šestistupňová manuální převodovka, pro silnější agregáty volitelně i automatická. Samočinné vypínání motoru ISG a úsporný balíček Hyundai Blue Drive pomůže u některých motorizací srazit kombinovanou spotřebu a emise CO2

Důležitým argumentem k získání zákazníků bude pokročilá výbava. Dostupnost Bluetooth nebo asistentů pro jízdu v pruzích je ve střední třídě již prakticky normou. Z dalších Hyundaiů již známe parkovací kameru a vyhřívaná zadní sedadla, i40 novinkově přidá vyhřívaný volant, odvětrávaná přední sedadla nebo chytrého parkovacího asistenta.

Zisk pěti hvězdiček EuroNCAP má pojistit standardně dodávaný stabilizační systém a sedmero airbagů včetně kolenního pro řidiče.

První dojmy

Utajení nového modelu tentokrát vyšlo. Sériovou podobu jsme do frankfurtské předpremiéry vůbec neznali, kromě několika kreseb jsme se neměli čeho chytit. První dojem? Něco z Mazdy 6 bychom na korejském kombíku možná našli, jinak ale dobrá práce! Design se určitě povedl.

V interiéru záleží na vkusu. Kdo má rád modernější styl, bude veselý. Komu sedí spíš passat styl, nadšením skákat nebude. Na kvalitě plastů ale mohl místy Hyundai přidat. Rezervy by se našly. Když si ale vezmete, kde byli Korejci ještě před pár lety a jak jejich auta vypadají teď…

Místa je uvnitř tolik, aby se i40 mohla v klidu začlenit do D segmentu – Mondeo a ani Superb to sice není, stísněnou Insignii ale připomíná nanejvýš verze s panoramatickou střechou. To nám pak chybělo místo na hlavu.

A jak vůbec Hyundaie napadlo nejdřív ukázat kombík a sedan si schovat na zářijový Frankfurt? Hlavně kvůli fleetům se předpokládá větší zájem o kombi a pak je tu ještě jeden, koncernový důvod. Kia Optima se totiž bude vyrábět jenom jako sedan. Takže – jedna značka bude spíš na kombík a druhá na sedan.

Motory najdete v tabulce, u vznětové sedmnáctistovky CRDi se počítá ještě s jednou výkonnější verzí, která se má kilowatty a newtonmetry dotáhnout na dvoulitru.

První setkání i40 vyšlo. V Česku se s hyundaiem uvidíme až v červnu. A tehdy se dozvíme i ceny.

První dojmy pro Auto.cz z Frankfurtu sepsal Martin Machala, Svět motorů.

zdroj:

Lukáš Vaverka
převzato z news.auto.cz