Get Adobe Flash player
Třídit články:
EET
Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.
Adresa:

Auto Dorda s.r.o.
ul. Žitavská 3112
470 01 Česká Lípa

servis vozů:
servis@dorda.cz
sklad náhradních dílů:
sklad@dorda.cz
prodej vozů:
prodej@dorda.cz

Hyundai Sonata nové, šesté generace už stojí za branami Evropy. Včera se představila na moskevském autosalonu verze určená pro ruský trh.

První fotografie ruské verze Hyundai Sonata YF neukazují žádné designové odlišnosti proti verzi americké, která se představila už loni na autosalonu v Los Angeles. Zákazníci v Rusku se ale dočkají některých zajímavých položek už v základní výbavě – například ESP a ve vyšší specifikaci i vyhřívání zadních sedadel (to má v Evropě už crossover ix35) nebo adaptivních tlumičů.

Největší odlišností je tak paleta nabízených motorů. Tu tvoří dvojice atmosférických zážehových čtyřválců. Slabší o objemu 2,0 litru dává 110 kW a 198 Nm. Silnější variantou je 2,4 Theta II s výkonem 131 kW a nejvyšším točivým momentem 228 Nm. V USA má tento motor výkon 148 kW, jeho snížení pro ruský trh bude zřejmě vynuceno nižší kvalitou běžně dostupného benzinu.

Na výběr je u obou motorizací šestistupňová manuální nebo automatická převodovka. Primární zaměření modelu na americký trh prozrazuje ovládání parkovací brzdy přídavným pedálem.

Sonata se momentálně vyrábí v Jižní Koreji a v severoamerické Alabamě. Příští rok se přidá také produkce v Číně. Pro kalendářní rok 2011, kdy bude nová Sonata (pod názvem i40) dostupná i na evropských trzích, Hyundai počítá s celkovou roční produkcí 450 tisíc kusů. Vozy určené pro Evropu by měly vyjíždět z továrny v severomoravských Nošovicích.

Kromě uvedených motorů určených pro Rusko se Sonata momentálně vyrábí také s agregáty 2,0 Theta (121 kW), přímovstřikovým 2,4 Theta GDi (150 kW) a chystá se i 2,0 Theta Turbo (204 kW), který nahradí atmosférické šestiválce minulé generace.

Američané se mohou těšit také na verzi 2,4 CVVT Hybrid Blue Drive (celkový výkon 151 kW), v Evropě se zase dočkáme palety turbodieselů CRDI.

autor: Lukáš Vaverka
převzato z news.auto.cz